zondag 31 maart 2013

365 dagen project week 13

Het recept van de verknipte brillen


Men neme een tijdschrift met hierin een zonnige afbeelding van, hoe kan het ook anders, zonnebrillen.
Kies er een uit omdat je deze leuk vindt qua vorm. Teken het na met een potlood. Voor de juiste maat van de pootjes voldoet de maat van eigen (zonne-) bril, als de maat van de brillenglazen op het plaatje bijna even groot is als je eigen bril. Bij een kleinere afbeelding, kortere pootjes. Dit eraan vast tekenen.
Maak de tekening af en er ontstaat een platte bril. Knip het uit. Zie foto 84. Geef een kant van deze bril een kleurtje met een stift. De andere kant laat je wit. En dan ga je vouwen. Zo, dat er een nieuwe vorm ontstaat die je aanspreekt. Een platte vorm wordt drie dimensionaal doordat je door de bril heen kunt kijken. Er ontstaat diepte. Denk niet te veel na, gewoon aan de slag gaan. Deze nieuwe vorm teken je na. Doordat een kant van de bril een kleurtje heeft gekregen, zie je in de nieuwe vorm twee verschillende kanten van de bril. Dit kan je weer gebruiken in je afwerking. 
Deze week scheen de zon volop. Hierdoor kon ik heel goed de schaduwen zien die de bril maakte op de tafel. Deze heb ik ook getekend. Leuk werkje!

084

085

086

087

088

089

090

3 opmerkingen:

  1. Hallo Joke. Ik vind de foto's heel apart, maar toch fascinerend. Ik heb het zelf geprobeerd, maar het leek totaal nergens op. De mensen aan wie je lesgeeft zullen het ook vast beter doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat kan, ik herken het. Ik heb dat met haken, of andere super creatieve dingen. Regelmatig gooi ik iets weg. Dan denk ik dit is niks. Als ik het wegleg en er een aantal dagen later naar kijk zie ik eerder wat mogelijkheden. Vaak gaat het ook met kleine stapjes,je tekening had ik graag willen zien. (Ben nu eenmaal heel nieuwschierig).

      Verwijderen