zondag 24 maart 2013

365 dagen project week 12

Jan en An     De brillendokter


Dit wordt een technisch verhaaltje. In die fase zit ik nu. Deze week heb ik tijd besteed aan het tekenen van gezichtsuitdrukkingen. Hier kan je zoveel uit opmaken. Tijdens het oefenen van uitdrukkingen bij Jan onstond er een gezicht dat past bij het plaatje dat ik van hem heb. An kreeg een wat kinderlijker gezicht. Toen ik beiden naast elkaar zette onstond hierdoor een leeftijdsverschil. Dit is een aandachtspunt. Verder heb ik besloten de tekeningen vanaf nu met een dunne lijn te maken. Zo worden ze wat losser en menselijker. Ook ben ik verder gegaan met de achtergrond. Deze kreeg een kleur en ik heb op sommige afbeeldingen details aangebracht. De kleuren op plaatjes 78 en 80 werken goed samen. De rest? t' Gaat. In de achtergrond heb ik schaduw aangebracht. Het is hier en daar nog wat gekunseld, ik heb het me nog onvoldoende eigen gemaakt. Ook zijn er tekstwolkjes gekomen. Wat zet je er in en hoe duidelijk moet deze zin zijn? Op plaatje 83 zijn de wolkjes niet goed geplaatst. Ik wil van 6 naar 8 afbeeldingen gaan zodat ik een pagina, een verhaal, kan vullen. Bovenaan komen de namen van Jan en An te staan. Een technisch verhaaltje zoals ik eerder al schreef. Het wordt meer een eigen ding en hierdoor zie ik ook meer de zwakke punten. Er is nog veel meer uit te halen.

077
078
079
080
081
082
083

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten