zondag 1 december 2013

365 dagen project week 48

Tante Suus 2


Ik ga verder met tante Suus.Verschillende beeldelementen, in dit geval verschillende afbeeldingen, worden een compositie (voorstelling). Dit is het begin. Bij het samenstellen van deze compositie kijk ik naar vormen, patronen, structuren en kleur. Wat werkt goed met elkaar? Hier ga ik mee aan de slag zonder een echt vooropgezet plan. Zo is er veel ruimte om iets toe te voegen, weg te halen of te veranderen. Door steeds te kijken en hier ook de tijd voor te nemen voel ik of dit voor mij klopt. Beetje raar misschien om dit zo op te schrijven, het werkt wel. De compositie teken ik op een stevig vel papier, misschien ga ik nog wel schilderen? Met een watervaste fineliner, anders loopt de inkt door de verf, teken ik structuur in de haren. Dan ga ik aan de slag met gel medium. Een pasta waardoor delen op het papier dikker worden en zo meer uitsteken van het vel. Dit doe ik voor het eerst. Het duurt een dag voordat het droog is en dan voelt het keihard aan, beetje onprettig.
In m'n ideeënboekje ga ik op zoek naar een patroon om te tekenen in Suus jurk. Het gezicht, groen of toch zwart/wit? Beiden uitknippen maar en kijken wat het doet. 

217

218

219

220

221

222

223

Geen opmerkingen:

Een reactie posten