zondag 24 november 2013

365 dagen project week 47

Tante Suus 1


Tante Suus zit in m'n hoofd. Een knappe lange vrouw geboren begin jaren vijftig. Ze groeit op in een statig herenhuis in 's Gravenhage. Tante Suus is er eentje van vier. Ze is de jongste telg en heeft nog drie broers. Haar vader zit in zaken, haar moeder bestiert (schitterend woord) het huishouden en de bediening. Het leven is goed voor Suus (Susanna). Ze leert makkelijk en is redelijk populair onder leeftijdgenoten. Zo af en toe is er al een fuif waar ze graag naar toe gaat. En daar ontmoet ze  Marnix, een jongen waar ze maar geen hoogte van kan krijgen. Op de achtergrond aanwezig, altijd een beetje mysterieus. Samen met haar familie heeft Suus verleden jaar een grote buitenlandse reis gemaakt. Ze gingen op safari. Een geweldige ervaring waar ze nog vaak aan denkt. Met een foto uit een tijdschrift sla ik aan het fantaseren. Verhalen komen uit het niet. De kleuren spreken me zo aan en daarom knip ik haar uit. Een lege giro-envelop plaats ik achter haar om te zien wat de kleur en de vorm hiervan met haar doet. De jongeman tekende ik eerder en geeft het beeld iets ongemakkelijks. De zebra's kijken mee over haar schouder. Bij een zebra knip ik het hoofd af. Met een beetje fantasie zie ik dat het lichaam van deze zebra (nek en hoofd) afgemaakt wordt door de corsage. De achtergrond is een foto van uitvergrote dauwdruppels in een spinnenweb. Qua kleur en vorm past dit goed in het beeld. Dit is het begin van een werk dat ik naar m'n eigen hand wil zetten. Ik ben van plan gemengde technieken te gaan gebruiken. Volgende week meer.

210

211

212

213

214

215

216

Geen opmerkingen:

Een reactie posten