zondag 15 december 2013

365 dagen project week 50

Tante Suus 4


En zo breng ik dan een paarse kleur aan in de achtergrond. Het groene uit de vorige week vervang ik door blauw. Nu is het net een sneeuwbui. Ook niet echt de bedoeling en het gelmedium voelt nog steeds hard en onprettig aan. Ik denk dat het komt omdat kwasten lekker zacht zijn net zoals  m'n verf en dat het zo prettig is om met je vinger over structuur papier en kwasten te wrijven. Komt opeens m'n vinger tegen zo'n hard bultje. 't Voegt niet, zoals ze hier wel eens zeggen. Dat paarse ook niet, veel te hard. Blauw er maar weer overheen. In m'n ideeënboekje teken ik regelmatig een patroon. Zo maar, zonder reden. Het tekent zo lekker weg. En nu krijgt de jurk een zelfgemaakt patroon uit het boekje. Dit geeft een groot contrast met de zebra's en das nou net wat hier nodig is. Het blijven zitten en kijken naar de achtergrond in de hoop dat dit een ik heb het! moment geeft, levert niks op. Balen! Het gevoel hebben geen steek verder te komen en niet weten hoe dit te veranderen. En dan opeens het besef, ik kan kiezen en kies er voor om de hele achtergrond weg te knippen. Hopla weg er mee. Opluchting! Een wit, leeg vel voor nieuwe ideeën. Die vrijwel direct weer ontstaan. De achtergrond schilder ik in blauw/groene kleur. Lekker losjes, laag over laag. Verschillende groottes qua kwasten helpen hier bij. De bloem en de jurk krijgen een rode tint. Het patroon van de zebra's teken ik nog een keer en draai en schuif net zo lang totdat het naar m'n zin is. Het is zo een verlengstuk van het lichaam geworden.

231

232

233

234

235

236

237

Geen opmerkingen:

Een reactie posten