zondag 27 oktober 2013

365 dagen project week 43

Toeval


Wat een heerlijke week. Zo zat ik in Bergen tijdens de Kunst tiendaagse op een terrasje samen met m'n schildersmaatje lekker te lunchen. Ik liep in een beuken- en eikenbos in Drenthe, zonder jas. En fietste langs water waar ik vogels zag dansen in de wind. Ik dwaal dus af. In een kringloopwinkel vind ik dit werkelijk schitterende boek met de heerlijke naam Flamboyant. De prijs is nihil, het boek is dik en de afbeeldingen, kijk zelf maar, zijn zo mooi, dat ik me niet schuldig voel, hier het een en ander uit te scheuren. Er zitten ook afbeeldingen bij waar ik doorheen kan kijken. Op m'n werktafel liggen wat portretjes van m'n project (oa afbeelding 17 en 18 uit week 3) waar ik nog iets mee wil doen. Een afbeelding uit het boek komt op een portretje terecht en ik zie het direct. Er ontstaat iets onverwachts. Er gebeurt iets geks met de portretten. Je vraagt je af: Wat zie ik nu, hoe is dit ontstaan? Toeval. Ik rangschik de portretjes van verleden week in een andere compositie en ook hier past het doorzichtige vel fantastisch over heen. Lijsten, en dan vooral de passe partouts, haal ik ook wel uit de kringloopwinkel. Deze is heel geschikt voor de afbeeldingen. Het is altijd spannend als ik de lijst schoonmaak. Vind ik nog iets onverwachts, iets dat geschreven is, achterop de platen? Zo snel kan het dus gaan. Een idee in nog geen tien minuten. Het is leuk verder te gaan met iets dat ik al eerder heb gemaakt.   

183

184

185

186

187

188

189

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stukje Joke en wat een enthousiasme. Je bent lekker bezig volgens mij en je had een prima weekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het was een prima weekje. Wat een verschil met vandaag, de eerste storm. Toch ben ik net nog even lekker naar buiten gegaan, eindje gelopen door die harde wind. Lekker hoor.

    BeantwoordenVerwijderen