zondag 13 oktober 2013

365 dagen project week 41

Inspiratie

Een oud- docent van me zei de volgende zin: Wil je je ontwikkelen, moet je zorgen dat je gevoed wordt. En dan wordt natuurlijk bedoelt, ga kijken bij die expositie, snuffel eens in boeken, maak schetsen waarvan je denkt, dit slaat nergens op, volg kunstlezingen. Ga dus doen en neem jezelf vooral niet te serieus. Geniet, zuig het op en ervaar later, goh dat heb ik toch ergens gezien, gelezen? Of, nou ja, t'was niet helemaal wat ik er van verwacht had, maar dat ene dingetje.... er is namelijk altijd wel iets, sprak me aan. Hoe kan ik dit gebruiken in m'n eigen werk? En.. de inspiratie is geboren. Zo gaat het bij mij. Ik realiseer me dat niet iedereen de tijd, ruimte heeft om zich terug te trekken en zo bezig te zijn met hetgeen je graag wilt doen. Bij veel dingen kan ik kiezen, ga ik naar die expositie of blijf ik in de tuin zitten? Teken ik nu nog wat of ga ik toch nog even Doris kijken (ook heel leuk, eerlijk is eerlijk). Doordat ik dagelijks in m'n atelier zit, heb ik dingen opgegeven. Het dagelijks bezig zijn met tekenen, schilderen enz. maakt me natuurlijk minder sociaal. Ik ga weinig op de koffie en laat de voordeurbel of telefoon wel eens rinkelen. De andere kant is dat ik regelmatig mensen spreek die hier veel van houden. Ik zoek ze graag op.


169

170

171

172

173

174

175

Geen opmerkingen:

Een reactie posten