zondag 6 oktober 2013

365 dagen project week 40

De wijze uil 2


En zo ga ik verder met m'n collage. De uitgeknipte figuren en m'n eigen werk gaan de compositie vormen. Daarbij wil ik natuurlijk ook dat de brillen een belangrijke rol spelen in dit werk. Als patroon in een mensfiguur of als complete bril. Ik verander houdingen, knip een hoofd af en plaats er een ander hoofd op. Ik voeg een bril en lorgnet toe en zo ontstaat de afbeelding waarvan ik denk, ja hier kan ik wel wat mee.
Omdat ik grafisch werken zo leuk vind om te doen, krijgt een deel van de achtergrond een grafisch patroon. Hierdoor ontstaat een extra ruimte. Nu lijkt het net of er nog meer diepte is. In het jasje van de oude man teken ik een grafisch patroon. In een bril suggereer ik schaduwen, die teken ik met pen. Verder wil ik de kleuren sober houden met hier en daar een rood accent. Dit doe ik bewust, de voorstelling geeft veel beweging aan. Er ontstaat iets nieuws uit voorwerkjes van m'n 365 dagen project. Daar ben ik best wel trots op. 


162

163

164

165

166

167

168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten