zondag 29 september 2013

365 dagen project week 39

De wijze uil 1


In een doorzichtige doos bewaar ik de werkjes van m'n project. Ook knip en scheur ik regelmatig foto's uit oude tijdschriften. Vanwege de houding, het gekke, omdat ik het een leuk/mooi plaatje vind of zomaar, zonder duidelijke reden. Dan heb ik het maar. Ook dat zit in een doos. Zo kwam ik op het idee om uitgeknipte brillen te combineren met foto's uit tijdschriften en hier structuren aan toe te voegen. Een collage dus gemaakt van m'n brillen in combinatie met pen, verf en tijdschriften. Een stapje verder gaan met wat werkjes die ik al had gemaakt. Het begon met de vogel en het feit dat hier wel heel mooi een uitgeknipte bril op paste. Het lijkt net een hoofdtooi. Drie jonge vrouwen staan boven in het papier te kletsen. Heb je het al gehoord...? Van die en die? Het schaamrood stijgt naar de kaken. De man met de hoofdtooi  leunt op een bril. Even later probeert hij een vrouwenfiguur te stoppen, zij rent weg. Een dansende man krijgt een oud hoofd. Heel rustig, als middelpunt, zit een man op een brilstoel en heft het glas, proost! Ik ga net zo lang door met schuiven totdat ik tevreden ben met de compositie. Dan teken ik het op doorzichtig tekenpapier en hierna op mooi dik schilderspapier. De achtergrond krijgt een dunne acrylverflaag.

    155

    156

  157

   158

   159

    160

    161

Geen opmerkingen:

Een reactie posten