zondag 15 september 2013

365 dagen project week 37


DE OPPAS


We zijn de blijde eigenaars van zes brillen. Ik heb er twee, voor autorijden, tv kijken en een zonnebril, allemaal op sterkte. H. heeft er vier! Ze liggen op z'n bureau, in de auto, in z'n koffer. Waar de vierde ligt ben ik even vergeten. Nu heb ik al eens verteld dat ik de mijne regelmatig kwijt ben. Zo wilde ik laatst heel graag dat tv programma zien. Gemopper, gemompel, de bril bleef onvindbaar. Dan maar m'n zonnebril op. En zo zat ik dan spinnend als een katje lekker voor de buis. Hoe de reacties hier waren toen ze mij s avonds met zonnebril zagen kijken, laat ik aan jullie fantasie over.
Ik vind hem regelmatig op plekken waarvan ik niet wist dat ik de bril daar had neergelegd. Laat staan wanneer. In de broodtrommel, in de meterkast, in de schuur, tussen de was. Voor dat ie dan gevonden wordt... Wat zou het fijn zijn als er voor een bril een fluitje bestond waarop ik zou kunnen blazen en ja hoor, daar is ie. Of een oppas, dat lijkt me ook geweldig. Iemand die m'n bril alle aandacht geeft. Die heel vriendelijk en resoluut precies op het juiste moment mij m'n bril geeft. Jaaa, dat wil ik wel.


141

142

143

144

145

146

147


Geen opmerkingen:

Een reactie posten