zondag 23 februari 2014

365 dagen project week 8

Verrassingen


Als ik zo om me heen kijk, zie ik aardig wat brillen (met mensen). Allemaal een oogafwijking en voor iedereen is er een oplossing gevonden. Zo gewoon als dat hier in Nederland is, zo bijzonder is dat nog in een derde wereld land zoals bijvoorbeeld Uganda of Gambia. Veel opticiens schenken, oude en niet meer gebruikte brillen aan de inwoners. Ik heb afgesproken dat wanneer ik klaar ben met dit project, de brillen  bij hen ingeleverd worden zodat het een goede eindbestemming krijgt. Al die verschillende mensen en hun brillen zetten me tot nadenken. Want wat ziet  iemand dan beter door die ene bril? Wat is de verbetering? Vandaar dat ik er zelf maar eens door heen kijk en dat levert leuke verrassingen op. Sommigen werken als vergrootglas, terwijl anderen juist weer verkleinen. Soms zelfs zo erg verkleinen dat ik buiten de rand van de doos kan kijken (304). Ook staat er opeens een klederdracht meisje in m'n beeld, wat doe jij daar nou? (305). De oude theebus blijft hetzelfde eruit zien met een getinte bril op m'n neus. Bij afbeelding 308 word ik voor de gek gehouden door de bril zelf. Ik denk dat het verkleinde gedeelte het plaatje is en dat het vergrote deel de afbeelding is. Grappig. En dan is er nog een andere verrassing. Vanaf morgen woon ik afwisselend in Zeeland en Noord Holland. De eerste twee weken ongeveer heb ik nog geen internet. Hierna ben ik weer van de partij. 't Zal vreemd zijn.
                                                                                                                                                                 
          
302

303

304

305

306

307

308

Geen opmerkingen:

Een reactie posten