zondag 9 februari 2014

365 dagen project week 6

Vlekwerk   1


Fietsen? Graag. Nog leuker is dit te combineren met iets op tekengebied. Ik kijk naar andere dingen als een fietstocht iets extra's krijgt. Daar heb ik dan wel weer lol in. Een fototoestel neem ik altijd mee. Ik ga op zoek naar vlekken. Plassen, barsten in een muur, een krijttekening van een kind, kapotte stoeptegels noem maar op. Meestal zie ik zwerfafval, kauwgom en uitgedrukte sigaretjes. Barsten in het trottoir worden al snel vervangen hier in Nederland. De beschadigingen op 288 en 292 zie ik op lantaarnpalen. Foto nemen en vervolgens de beschadiging zo precies mogelijk natekenen. Een foto maken van een lantaarnpaal is iets dat mensen nieuwsgierig maakt. Wat doet zij bij die lantaarnpaal? Wat doet u mevrouw? Ehh, ik doe veldwerk... La-me-nou-effe.... Thuis draai ik de foto's en kijk of ik er iets in zie. Het stimuleert m'n fantasie. En dan werk ik het uit. Op m'n gemak. Bij afbeelding 292 denk ik gelijk aan Jip van Janneke.
Volgende week meer vlekwerk.


288

289

290

291

292

293

294

12 opmerkingen:

  1. such a fun way to find inspiration and create from, really wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. cool! love this idea and your work!
    :-) mano

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow - this is really cool. I will give this vlekwerk a try.
    Lucia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Really funny and clever what you do out of this found pattern, marks...
    barbara bee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inspirerend joke, en ook erg mooi weergegeven. complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, weer een compliment, tof, dank je Theo!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a surprise, these works, joke! I have never seen anything like this. Nice to meet you!
    -sus

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thanks a lot for your comment. I'm pleasently suprised by all the answers.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha, amazing, awesome, just great!
    so nice to meet you Joke, thank you for playing this d.c.!
    x Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen