maandag 20 mei 2013

365 dagen project week 20

Iets door een gekleurde bril zien (5)


En toen had ik een doek geschilderd met een koffiepot (127). Een dominante koffiepot waar niet mee te spotten valt. Er is moeilijk om heen te kijken. De pot is er, je zal het merken ook. Wat nu?
Stel je eens voor dat je uitgenodigd bent voor een kop koffie. Gezellig bij elkaar. Er wordt wat gepraat over ditjes en datjes en deze en gene. Er komt een onderwerp voorbij waarvan je denkt, mmm, waar gaat dit naar toe? Je wilt niks missen want eigenlijk ben je best wel nieuwsgierig en buigt wat naar voren. De kopjes in de achtergrond steken hun "koppen" naar elkaar toe (128) en kletsen er nog even lekker over door. M'n werk wordt langzamerhand een verhaal. Het gaat niet zonder slag of stoot. Er wordt nog wat voortgeborduurd op het onderwerp. Het voortborduren ga ik verwerken als een borduurpatroon op de koffiepot. Man, man, man, ik heb me wat op de hals gehaald. De hele dag vandaag gezeten met het uittekenen op de pot. Wat een gepuzzel, drie keer overnieuw begonnen. Als het technisch niet klopt, werkt het borduurpatroon ook niet op de koffiepot. Nu staan de lijnen er op en kan ik weer verder schilderen. Gelukkig!


 
127

128

129

130

131

132

133
 

2 opmerkingen:

  1. Hallo Joke! Hartelijk bedankt voor je Dream make share pakketje. Wat een leuke spulletjes allemaal. Wat grappig van je man. Ik woonde ook vlakbij de Jan van Kuikweg. Misschien heb ik nog met hem op school gezeten. Een vriendin van mij werkt nog steeds bij Rechtbank Alkmaar. Wat een raakvlakken.
    Geweldig rechtbank tekenaar. Fascinerend om te zien altijd die tekeningen.
    Hartelijke groetjes,
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mariel, ik zal het eens vragen aan H. Misschien kent hij je wel. Hartelijke groeten terug.

    BeantwoordenVerwijderen