zondag 19 januari 2014

365 dagen project week 3

Over het ziekenhuis, een brillenkoord en een oppas.


Goed, zo was ik in het ziekenhuis. Ik was wat vroeg en las een krantje. Een taxichauffeur liep met een bejaarde man en z'n begeleider naar de uitgang. Ik weet niet of u er wel bij in kan, zei hij tegen de oude man. Ik heb d'r nog meer van in zitten. M'n buurvrouw, ook bejaard, keek me aan. We schoten in de lach. Terug op zaal kwam een verpleegkundige aan m'n bed. En? Wat willen we eten? Nou, ik lust wel een bruine boterham met kaas. Willen we nog iets drinken, vroeg ze? Och, een kopje thee en wat wilt u drinken? Verleden week ging het o.a over een monocle. Een enkel brillenglas aan een koordje en over de regelmatige zoektocht naar m'n bril. Helmi reageerde hier op. Dit kreeg dus een vervolg, bedankt Helmi!  Een brillenkoord. Zo simpel kan het zijn. Ik herinner me een  zelfgemaakt werkje van september 2013, week 37, dat over een brillenoppas gaat. Iemand die ziet wanneer ik een bril nodig heb en deze dan heel attent aangeeft. Dit krijgt een vervolg. De brillen denken je kan de pot op, je regelt maar wat anders, wij willen weg! Aan onze poten geen polonaise. En ze plegen vervolgens een coupe. Yes, nu ga ik los. Ze breken uit. Ik maak twee kopieën van het septemberwerkje en knip de vogelkooi uit en plak de andere kooi met een wit restje papier af. De verfrommelde kooi wordt op het afgeplakte stuk gelegd. Ik wil zien hoe dit er uit ziet. Hoe komt dit tot z'n recht? Het werkt en vervolgens teken ik het ontwerp op een dik vel aquarelpapier. Daarna wordt het geschilderd met acrylverf en de rode lijnen en zwarte brillen worden met een watervaste fineliner getekend. Het is leuk om te weten dat het stuk t/m de bovenbenen oorspronkelijk twee kopieën zijn die ik heb laten verspringen op het vel. Gewoon om te zien wat er dan gebeurd. Op de laatste afbeelding heb ik de oppas uitgeknipt en op beschilderd transferpapier gelegd. Een nieuw projectje wat ik aan het uitproberen ben. Fijne zondag allemaal. 

266

267

268

269

270

271

272

2 opmerkingen: